دانلود - مناظر کوردستان

در کوردستان عراق اپدیت میشود

دانلود - مناظر کوردستان

در کوردستان عراق اپدیت میشود

به فریاد همنژادان کُرد خود در نقده بشتابید

به فریاد همنژادان کُرد خود در نقده بشتابید:
نویسنده: علی رضا – نورآباد فارس


ای مردم با شرف کرد نقده گرمترین سلام من را پذیرا باشید من در حالی این نامه ی گلایه آمیز را می نویسم که کم کم شهر نقده خالی از جمعیت کرد می شود و کم کم مردم کرد نقده شهر را ترک می کنند و میدان را برای ترکان مهاجر خالی می کنند من واقعاَ از هم وطنان و برادران کردتان در شهرهای دیگر کردستان و هم چنین از همشهریهایتان در خود شهر نقده اننقاد داشتم و آن اینکه چرا شما این قدر بی مبالات هستید و با دست خودتان کاری می کنید که هم دولت و هم ترکها از این موقعیت سوء استفاده کنند و با انقلابی سفید کردهای این مرز و بوم را بیرون کنند. شهری که ناموس ملی و تاریخی و فرهنگی شما می باشد شهری که از نظر داشتن زمینهای کشاورزی دارای حاصلخیزی بسیاری می باشد تا جاییکه با زمینهای کشاورزی خوزستان برابری می کند جدا از منابع طبیعی دیگری که دارد. شهری که اگر کردها آنها را با دست خود به ترکها واگذار نمایند بزرگترین خیانت تاریخی و فرهنگی و ملی و کردیت در جهان خواهد بود. شهری که اگر ترکان مهاجر آن را بطور کامل غصب کنند مثل این است که قوانین نظام طبیعی الهی به هم می ریزد ترکها متعلق به این سرزمین نیستند آنها مهاجران وحشی هستند که به گرگهای انسان خور مشهورند و دوباره می خواهند دوران مغول و تاتار را برای ایرانیان زنده کنند به نظرم این بزرگترین جنایات تاریخ در قرن بیست و یکم خواهد بود اگر کردها در این زمینه سهل انگاری نمایند.البته در این رابطه چندین راهکار به نظر می رسد که کردها باید بدان توجه کنند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

1- برای جلوگیری از تهاجمات گرگهای انسان خور ترک- بایستی کردها در وهله ی اول از شهر نقده شروع کنند و آن جمع آوری مسالمت آمیز امضا و بیاننامه و ... در اعتراض به آن و ارجاع آن به مقامات بالا. بطوریکه نه یک بار و دو بار بلکه تا می توانند از طریق شخصیتهای بانفوذ دولتی اقدام به این کار نمایند و ناامید نشوند.
2- شهرهای دیگر استان مثل مهاباد و پیرانشهر و بوکان و اشنویه و سردشت از طریق نمایندگانشان در مجلس و یا سایر ادارات و شخصیتهای بانفوذ دولتی و شوراهای شهر و روستا اقدام به اعتراضی مسالمت آمیز نموده و با جمع آوری امضا و بیاننامه و ... مسولان را از این محرومیتی مناطق کردنشین نقده و عملکرد ترکها و مسولان اداری شهر نقده و حتی استانداری ارومیه آگاه و یادآوری نمایند.
3 - و یا اینکه مردم شهرهای کردنشین مذکور هم به جمع آوری امضا وبیاننامه و ... اقدام کنند و آن را به مقامات بالای کشور مثل دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله حامنه ای و یا ریاست محترم جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد عزیز ارجاع دهند در ضمن کردها باید بطور سیاسی عمل نمایند و احساسی برحورد نکنند و بار اول و دوم که جواب نگرفتند دست نکشند بلکه مرتب و بطور مداوم از طریق نمایندگانشان و یا شخصیتهای نفوذی دولت این کار را انجام دهند.
4- دانشجویان محترم کرد دانشگاهها مخصوصاَ دانشگاههای استان شروع به اعتراضات مسالمت آمیز و تحصن دسته جمعی و تحقیقات میدانی نموده و از این طریق اعتراضات مدنی شان را به مقامات بالای حکومتی برسانند من مطمئنم اگر دانشجویان دست بکار شوند خیلی بهتر است به همین خاطر از دختران و پسران دانشجوی کرد تقاضا مندم که در این زمینه نهایت کوشش خود را به عمل آورند و با تشکیل انجمنهای وابسته به دولت این کار را بکنند زیرا ممکن است کمی مشکل ساز باشد. 5- در ضمن روشنفکران کرد ( مخصوصاَ روشنفکرهای کردی که حالا در ایران نیستند ) بایستی این مساله را به جوامع بین المللی و سازمان ملل و یا از همه مهمتر به سازمانهای حقوق بشر و NGO ارجاع دهند و این مساله را بین المللی کنند. البته این بر عهده ی نشریات کردی هم در خارج می باشد.
6- آگاهانیدن کردهای ایلام و کرمانشاه و خراسان که شیعه هستند و بیشتر از کردهای سنی می توانند بانفوذتر در کارهای دولتی باشند - بدین معنی که دانشجویان و کارمندان کرد دولت بایستی این مسولیت را بپذیرند. مطمئن باش کردهای ایلام و کرمانشاه اگر بدانند که کردها تحت ستم ملی هستند به یاری تان جهت جمع آوری امضا و ... اقدام می کنند و راهپیماییهای مسالمت آمیز نشان می دهند. البته به شرطی که دین و مذهب را کنار بگذارید و این مساله را زنده نکنید پس محض رضای خدا مساله ی مذهبی را پیش نکشید هر چند می دانم کردهای استان جعلی آذربایجان غربی چندین سال است دین و مذهب را در برخورد با برادران کردشان کنار گذاشته اند.
7- اتحاد نمایندگان و شوراهای شهرو روستاهای کردنشین استان با نمایندگان کرد شهرهای استان ایلام و کرمانشاه و کردستان و خراسان در این زمینه- بدین معنی در انتحابات مجلس شورای اسلامی که قرار است نمایندگانی انتخاب شوند واجب و ضروری می باشد که این مساله را در آینده مطرح کنند و پیگیر باشند و کاری کنند که این مساله را آنقدر در مجلس مهم و جدی بگیرند و پیگیر باشند که حتی به رسانه ای خارج هم کشانده و انعکاس داده شود و خارجیان آن را در خبرهایشان تحت پوشش قرار دهند. و در تلویزیونهای ماهواره ای آن را پخش کنند. این بند خیلی خیلی مهم می باشد. 8- کردهای استان کردستان و کرمانشاه بایستی اول به مقامات تذکر دهند و بگویند که در صورت ادامه کردستیزی در نقده و محمدیار -ما هم نسبت به ترکهای 5 درصدی استان کردستان و کرمانشاه رفتار ترک ستیزی داشته و از این مساله چشم نمی پوشیم و ما هم حق داریم که چنین شهرکهای کردنشینی در مناطق ترک نشین استانهای مذکور ایجاد کنیم. مطمئن باشید مفید واقع می شود حد اقل ایران در چنین موقعیتی که در آستانه ی جنگ با آمریکاست و کلی مشکلات و چالشهای خارجی و داخلی دارد باعث توقف روند کردستیزی در منطقه ی نقده یا شهرهایی مثل ارومیه و ماکو و سلماس و ... می شود. البته در این زمینه همکاری دولتمردان کرد استانهای مذکور خیلی ضروری است.

9- بازگشتن کارمندان دولتی و آموزگاران و معلمان و مردم دیگر عادی کرد که زمانی ساکن نقده بوده اند- تا برای کردهای داخل شهر دلگرمی شده و از روند مهاجرت تدریجی از شهر متوقف شود.
10 - سرمایه گذاری نمایندگان هر چهار استان مذکور در این مناطق و تشویق سرمایه داران دیگر شهرهای کردنشین مخصوصاً کردهای مرکز- تهران- که سرمایه و بودجه کافی دارند ) جهت خرید زمین و بهبود اوضاع مناطق فقیر و زاغه نشین شهر نقده- اگر نمایندگان کرد و سرمایه داران روشنفکر و آگاه شده به مسایل ملی خود خواستار خدمات رسانی به کردهای شهر نقده و فشار آوردن به شهرداری و فرمانداری و حتی استانداری استان باشند مفید واقع می شود.
11- دانشجویان کرد باید با ارایه ی پایان نامه های دوره های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکترا در رشته های تاریخ و جامعه شناسی و روانشناسی و جمعیت شناسی و ادبیات سعی در شناساندن این فجایع نموده و استادان و روشنفکران فارس و بلوچ و عرب را هم آگاه نمایند. بایستی این آسیب شناسی بطور جدی در این منطقه صورت گیرد.
12 - نمایندگان کرد باید نمایندگان بلوچ و عرب و گیلکی و لر را هم از این چالش آگاه نمایند و سعی کنند آنها را در این زمینه با خود همراه کنند. 13 - اهمیت دادن به این خطر بزرگ از جانب نمایندگان و شوراهای شهر و روستا و کارمندان دولتی و مخصوصا دانشجویان و انعکاس مداوم آن در روزنامه ها و نشریات الکترونیکی کُردی.
14 - عدم معامله و خرید و فروش با ترکهایی که قصد تخریب و خیانت را دارند.
15- سعی در رشد جمعیت روستاهای اطراف نقده و محمدیار و افزایش ساخت و ساز در روستاهای مذکور - این راهکار نسبتا خوبی می باشد هرچند زیاد آسان هم نیست که در روستاهای نزدیک نقده و اطراف محمدیار، کردهای وطن پرست و هویت طلب روستاهای دیگر شهرهای کردنشین با رفتن به آنجا و ساخت منزل و اماکن مسکونی سعی در وحشت ایجاد نمودن میان ترکها و در نهایت ترس ترکها از ادامه ی این روند و در نهایت ناامید نمودن آنها در افزایش ساخت و ساز در شهرک قلابی محمدیار نقده.
16 - کردهای هویت طلب و ملی کرد زمینه ای را فراهم کنند که کردهای خراسان را جهت خرید زمین با قیمت ارزان تشویق نموده و آنها را به ساخت و ساز در روستاهای اطراف آن تشویق نمایند البته چون شیعه هستند زود به ثمره می رسد. البته هرجند این راهکار خیلی محتمل به نظر نمی رسد ولی کردها سعی کنند اگر هم نتوانستند ضرری که به آنها نمی رسد البته این مساله باید از طریق دانشجوها صورت گیرد.
17 - نام نهادن وبلاگها و سایتهای بیشتر به نام نقده از طرف کردها و حتی گرفتن مجوز و نشریه ی کردی به نام نقده خود بی تاثیر نیست. در ضمن ادامه و پیگیر نمایندگان استانهای ایلام و کرمانشاه و کردستان و کردهای خراسان جهت تشکیل استانی به نام کردستان شمالی یا مکریان و همراه نمودن نمایندگان اقلیتی عرب و بلوچ و لر و گیلکی نسبت به این طرح- در اینجا از نمایندگان و مردم هر چهار یا پنج استان کردنشین تقاضامندم که جهت تسریع این طرح به بیاننامه و جمع آوری امضا و ... اقدام کنند.

18- درد دل با کردها و دانشجوهای کرد نقده و زنده کردن جنایات نقده و قارنا ( مثل حادثه ی حلبجه ) در محیط روشنفکری و دانشجویی باعث تعصب نسبت به شهر اصیلشان نقده شده و حداقل از ادامه روند کرد ستیزی و مهاجرت کردها از شهر اصیلشان نقده جلوگیری می شود.
19 - تبادل نظر با تمام اقشار کرد نقده و ارائه ی کنفرانسها و فستیوالهای ادبی و فرهنگی و جامعه شناسی کردی و برگزاری آنها به جای شهرهای دیگر کردستان در شهر نقده ضروری می باشد.
20 - از محققان کرد تقاضامندم که به تحقیقات فرهنگی و تاریخی و از همه مهمتر جمعیتی در گذشته در این مناطق بپردازنند و تا زمانیکه اشخاص پیر و سالخورده زنده اند از آنها در مورد ترکیب جمعیتی این شهر و کل استان بپرسند و به عنوان سند قابل اعتبار که مطمئنم در قوانین بین المللی مفید واقع می شود اقدام کنند. راهکار زیادی در نظر دارم ولی فعلاً اینها راهکار اساسی هستند که باید در نظر گرفته شود. موفق و پیروز و سربلند و ترک ستیز باشید. ) البته منظورم ترکهای تندرو و افراطی که از کشورهای همجوار خط می گیرند منظورم است.

نظرات 2 + ارسال نظر
ALP 1386/11/06 ساعت 11:34 ق.ظ

نقده شهر ترکنشین است و نرک نشین نیز خواهد ماند
این مطلبی است کا همه ترکها و کردها نیز میدانند
ادعای شما بیهوده است خودتان هم میدانید
با این حال من باز هم مخالف برخورد معلم با دانش آاموز هستم
در حالیکه سخن دانش آموز نیز اصلا خوشایند نیست اینکه بین آنهمه ترک معلم کردی حرف بزند!!!!!!

سلام به‌ برادران شهر نقده‌ یک رای داده‌ن که‌ می گه‌ن نقده‌ یک شهر ترک نشین است این رای اشطباه‌ است برای ترک بودن شهر هیج مدرکی دارند فقت این مدرکشان است که‌ کوردها شهر نقهده‌ را برای ترکها خالی می کنند این ساست جمهوری اسلامیی ایران است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد